Jak efektivně zařídit domácí pracovnu?

Pracujete často z domova? Potřebujete doma zařídit pracovní kout, ve kterém budete mít klid na práci? V dnešním článku se dozvíte, kde a jak si zařídit pracovnu, abyste v ní mohli efektivně pracovat. 

Pracovna v malém bytě

Pokud potřebujete najít místo na pracovní kout v malém bytě, bude nejvhodnějším místem obývací pokoj či vaše ložnice. Pokud zvolíte pracovní kout v ložnici, najděte si místo, kde se vám bude dobře pracovat, dále od postele a nejlépe blízko oknu. Pracovní stůl pod oknem je asi nejlepším řešením. V ložnici budete mít na práci klid a můžete se v tomto pokoji v klidu zavřít. Pokud zvolíte pracovní kout v obývacím pokoji, musíte počítat s tím, že po příchodu dětí ze školy či ze školky, už nadále pracovat nebudete. Pracovní kout v obývacím pokoji je navíc více viditelný, například pro návštěvy a musíte jej udržovat v relativním pořádku. Hodit se vám budou zejména ozdobné krabice, do kterých můžete potřebné věci schovat či dostatek poliček.

Co by nemělo v pracovním koutě chybět?

Pracovní kout si vybavte podle vašich potřeb. Nesmí chybět kvalitní židle, jelikož na ní trávíte většinu svého času, stůl, stolní lampička a úložné prostory. Hodit se vám budou již zmíněné papírové krabice, popřípadě poličky, do kterých můžete přebytečné papíry a pomůcky schovat. Pracovní kout si také můžete vyzdobit obrázky, na poličky postavit knihy a nesmí chybět ani stylové rámečky, odkládací plochy či květina.

Když máte prostor na pracovnu

Pokud máte ve svém domově místnost, kterou celou můžete věnovat pracovně, máte vyhráno. Do pracovny si můžete umístit, kromě stolu a židle, také knihovnu, křeslo na čtení, taburetek, malý stolek na odkládaní věcí a místnost proměnit v relaxačně pracovní prostor, který vám bude dodávat kreativní myšlenky a zároveň vám dá prostor na relaxaci. Do pracovny si můžete také umístit lenošku.