„Kdybych měl posledních pět dolarů, tak tři z nich věnuji na reklamu.“
Henry Ford – zakladatel automobilky Ford
Samozřejmě, že reklama je naprosto nezbytná pro vaše podnikání – to je známo odjakživa. I kdyby vaše služby byly sebevíc lepší – nikdy s nimi neuděláte „díru do světa“, pokud o sobě nedáte vědět – to je pochopitelné. Jakou tedy zvolit formu reklamy, aby byla efektivní a nezruinovala váš finanční rozpočet?
Televize
Pokud přemýšlíte prvořadně nad tímto způsobem reklamy, tak na to raději zase rychle zapomeňte – je sice nejúčinnější, ale také bezkonkurenčně nejdražší.
Plakáty
Dnes je naše společnost přehlcena reklamou, a z toho důvodu už ji lidé prakticky ani nevšímají. Proto musíte zacílit na to, co lidi láká nejvíce – ať jsou to peníze, sex, uznání a další. Vsaďte na plakáty levně a nechte na ně natisknout obrazy toho, co lidi na první pohled zaujme. Jedině tak se dostanete do jejich podvědomí. Podpořit prodej můžou i jiné formy propagace. Další velkoplošní formou je natisknutí reklamní plachty.
Jak se dostat do podvědomí řady potencionálních zákazníků a „nehnout přitom prstem“?
Jak by se vám líbila taková forma reklamy, která se mezi lidmi šíří bez jakéhokoli přičinění? Vsaďte na tisk kalendářů. Ty se přeci rozdávají například v jiných podnicích a šíří se dál a dál. Pokud každý list bude obsahovat vaše logo, které zaujme na první pohled a krátkou, ale výstižnou větu o tom, co nabízíte, lidé si to prostě zapamatují.
Myslete ale hlavně také na účinný a cílený slogan vaší firmy. Inspirujte se u zahraničních firem, které prosperují a v případě, že na to opravdu „nemáte hlavu“, najměte si někoho, kdo se této činnosti věnuje a při začátcích vašeho podnikání vám efektivně pomůže.